Verslag Clubkampioenschappen C-poule – zondag 29 januari 2017

De organisatie kon voor de clubkampioenschappen een grote groep leden om 11:00 uur begroeten. Bijzonder fijn om te horen dat het een van de grootste opkomsten van de laatste jaren is geweest. Gelukkig was er dit jaar voldoende deelname om ook een C-poule te organiseren. De C-poule is bedoeld voor 4de, 5de klasse spelers en recreanten, zodat ook deze spelers en speelsters op hun niveau voor het clubkampioenschap kunnen spelen. Dit komt het plezier om te spelen voor een prijs alleen maar ten goede.

Wat heel verrassend was, was dat er 3 jeugdleden een wild-card hadden ontvangen van de organisatie om mee te doen met de clubkampioenschappen senioren. 2 van deze jeugdleden, te weten Romy Bakker en Jordy Oudt waren bij ons in de C-poule ingedeeld. Dat deze jeugdleden al goed kunnen tafeltennissen hebben zij wel bewezen, want beiden wonnen 2 van de 6 partijen. Hulde aan deze talenten voor hun prestatie. Het was Jordy Oudt die de latere clubkampioen nog de meeste weerstand had geboden, zo bleek uit de uitslagen aan het einde van de dag en dat is een prestatie op zich.

Tijdens de prijsuitreiking had Tom Buijsman tot slot nog een verrassing in petto voor de winnaars. Alle winnaars werden verzocht een stukje te schrijven voor de site over hoe zij het gevonden hadden om clubkampioen 2017 te zijn. Wel, ik had het nooit verwacht dit ooit nog eens te mogen bereiken en ben er uiteraard erg blij mee. Te meer omdat er nog nooit iemand van mijn leeftijd (68 jaar en 9 mnd.) clubkampioen is geworden, zo kreeg ik tijdens de uitreiking te horen. Uiteraard ben ik benieuwd hoe lang dat stand zal houden. Later hoorden wij dat de algemeen kampioen de jongste clubkampioen ooit is geworden (Of was dit Nordin Gelderloos, enkele jaren geleden? red). Ook dat was een mijlpaal voor de vereniging en dat allemaal op 1 dag! Toch tot slot een kritische noot. Er was maar 1 dame die mee deed met de clubkampioenschappen 2017 en zij speelde bij ons in de C-poule. Het betrof Romy Bakker, nota bene een jeugdcompensatiespeelster! Kom op dames, doe ook weer eens mee! Bij voldoende deelname denk ik zal de organisatie misschien ook wel een clubkampioenschap wil organiseren speciaal voor de dames! En anders gemengd spelen, dit kan toch ook zowel sportief als gezellig zijn!

Organisatie hartelijk bedankt voor deze mooie dag, een dag om niet snel te vergeten en ik hoop volgend jaar mijn titel te kunnen verdedigen, mits AZ niet thuis speelt.

Jan Miedema.

Jan Miedema clubkampioen C-poule