Het 14de team wordt 2de in de voorjaarscompetitie 2016 in de  4de klasse A.

Toen de indeling van de voorjaarscompetitie bekend was, waren er al leden die ons weinig kans gaven en ons, voordat er ook maar een bal geslagen was, voorspelden dat wij heel blij mochten zijn bij handhaving in de 4de klasse!
Zij zagen ons dus al degraderen naar de 5de klasse en dat was wel het laatste wat wij wilden!

De start was ook niet om te juichen, 8-2 verliezen, maar dat bleek tegen de latere kampioen Disnierats, die gedegradeerd waren uit de 3de klasse en dus geen schande en helemaal geen reden om nu al te wanhopen.
De volgende wedstrijd was ook zwaar, verlies tegen Tebunus met 6-4, wel 2 punten meer dan de eerste wedstrijd en dit bleek onze concurrent om de 2de plaats te zijn. Maar daarna begon er een grote onverwachte zegereeks!

Eerst een 7-3 overwinning tegen Spirit met een boven zichzelf uitstijgende Erik en 2x de ultime score 10-0 overwinning en wij stonden halverwege zelfs gedeeld op de 2de plaats.
Ook de 2de helft van de competitie speelden wij ongeveer als de 1ste helft en met 2 invalbeurten van Sjaak en 2x een 9-1 overwinning tijdens de laatste wedstrijden werd de 2de plaats veilig gesteld.

Sinds onze promotie uit de 5de klasse is dit het hoogste resultaat wat wij in de 4de klasse behaald hebben. Wij spelen in de 4de klasse met als doel om ons te handhaven en dat lukt ons steeds beter. Zijn wij nu zoveel beter geworden sinds wij in de 4de klasse zijn gaan spelen, zo vragen wij ons af.

Wat zeker meespeelt is dat wij 1x per week op maandagavond spelen op de recreantenavond, waar diverse recreanten spelen op minimaal 4de klasse niveau en dat wij meer weerstand hebben dan in de 5de klasse en dat dit samen zeker mee speelt in dit behaalde resultaat.

In ieder geval hebben wij ook dit seizoen, zowel in de najaarscompetitie als in de voorjaarscompetitie weer met veel plezier samen mogen spelen. Sjaak kon 2x bij ons invallen waardoor een andere team geholpen was met het doorschuiven van Michel.

Hoe het volgend jaar zal worden, dat is koffiedik kijken, hopelijk kunnen wij in dezelfde samenstelling blijven en dan zal handhaven ons doel blijven en alles meer wordt als grote winst beschouwd.
Terug kijkend op een mooie seizoen, namens Frans, Michel en Erik van team 14,

Jan Miedema

2 gedachten over “Terugblik team 14

• 28/04/2016 om 12:10

Heel mooi Jan en je maatjes . Een recreant van de maandagavond.

Beantwoorden