Op zaterdag 21 oktober vond het eerste Ranglijsttoernooi van het jaar plaats. Waar dit voorheen in Hoorn plaatsvond was er deze keer gekozen voor Beverwijk. Van Middelburg tot Didam en van Rotterdam tot Maastricht kwamen kinderen naar sporthal ‘De Walvis’.

Namens onze club was Kyara aanwezig om haar eerste Landelijke toernooi te spelen. Haar eerste wedstrijd was tegen een gelijkwaardig meisje van Relax uit Didam. De spanning was nog wel enigszins aanwezig en helaas verloor ze de wedstrijd met 1-3. Kyara speelt zelf nu in de 5e klasse en moest in de tweede wedstrijd tegen een meisje van Alexandria ’66 uit Rotterdam dat al 2e klasse speelt en uiteindelijk de poule ook zeer makkelijk wist te winnen. Kyara bood knap tegenstand maar ze was wel een maatje te groot en ze kon nu geen game winnen en verloor met 0-3. De derde wedstrijd was tegen een meisje van Rapidity uit Beverwijk, de spanning was er vanaf en deze wedstrijd wist ze heel netjes met 3-0 te winnen. Ook de vierde en laatste wedstrijd was tegen een meisje van De Brug uit Apeldoorn dat een klasse hoger competitie speelt, maar zeker van gelijkwaardig niveau, de wedstrijd kantelde in een 1-3 verlies maar toch knap staande gehouden. Hoewel Kyara als vierde eindigde in de poule van vijf kan ze zeker terugkijken op een leerzaam toernooi.

Foto: Henk Hommes

Verslag Ranglijst toernooi Beverwijk