Van het 1e team tot aan de recreanten met een vleugje jeugd meldden zich op zondag 28 januari 32 deelnemers om deel te nemen aan de clubkampioenschappen. Bij de start had de organisatie gekozen voor een nieuw systeem, waarbij achttien spelers werden verdeeld over twee vierkampen en twee vijfkampen. Hierbij zouden de nummer 1 en 2 uit de poule zich plaatsen voor de A-poule en was de rest ‘veroordeeld’ tot de B-poule.
Poule éen bestond uit Roy, Remco, Tom, Mark en Paulo. De tweede poule was een vierkamp met Jurre, Rogier, Robin en Nico. De derde poule was net als de eerste een vijfkamp, bestaande uit, Onno, André, Koos, Jos en Martijn en de laatste poule was een vierkamp met Arjen, Arthur, Jelle en Robert.
Na de eerste poulefase plaatsten de volgende heren zich voor de A-poule: Roy, Remco, Rogier, Jurre, Onno, André, Arjen en Arthur.

Hierdoor waren de overige namen geplaatste voor de B-poule. Van zowel de A- als de B-poule zouden de nummer één en twee zich plaatsen voor de halve finale.

Tussendoor onthulde onze voorzitter Arthur Koomen samen met Elly Hali in onze accommodatie een gedenksteen ter nagedachtenis aan Rob Hali. Rob heeft gedurende lange periode ontzettend veel betekend voor TTV DITO en is voor een heel groot gedeelte verantwoordelijk voor de prachtige accommodatie waar wij inmiddels alweer jaren in spelen. De vereniging vond het daarom niet meer dan logisch om Rob op deze mooie manier te eren.

Bij de B poule bleven er tien over, wat nog twee vijfkampen opleverde:
B1:                      B2:
Tom                     Robert
Robin                  Mark
Jelle                     Nico
Jos                       Koos
Martijn               Paulo

In de eerste B poule leken Robin, Tom en Jelle de favorieten om door te stromen naar de halve finales. Robin maakte dat waar en wist zich zonder verlies als eerste de halve finales in te slaan. De wedstrijd tussen Tom en Jelle zou uitmaken wie zich bij Robin mocht voegen. Jelle gaf een 2-0 in games voorsprong uit handen maar wist in de vijfde game de wedstrijd toch binnen te halen, waardoor die zich bij Robin mocht voegen.

In de tweede B-poule waren er meerdere kanshebbers op een plekje bij de laatste vier. Robert wist voor de start van de laatste ronde dat hij met drie winst partijen goed zat. Echter wanneer Mark van Paulo wist te winnen zou die ook op drie winstpartijen uit komen, net als Koos die het op moest nemen tegen Nico. Echter was het kaarsje bij Mark op en verloor hij van Paulo, waardoor die net als Mark op twee punten kwam. Koos verloor de familie-battle van Nico waardoor Koos, Mark en Paulo alle drie twee punten hadden gehaald. Echter had Koos van zowel Mark als Paulo gewoon en was de laatste halve finale plaats dus voor Koos.

In de halve finale moest Robin het opnemen tegen Koos en kreeg Jelle net als in de poule te maken met Robert. In een spannende eerste game, die Robin met 17-15 wist te winnen wist Robin ook de daarop volgende games te winnen en zich zo te plaatsten voor de finale. Daarin moest hij het opnemen tegen Jelle, die Robert net als in de eerste poule wist te verslaan.

Koos wist in de troostfinale Robert in drie games opzij te zetten en de derde plaats te veroveren. In de poule won Robin eenvoudig van Jelle en hoewel Jelle er nu dichterbij zat won Robin ook nu in drie games en was het hoogste treetje op het podium voor Robin.

De poule-indeling voor de A poule was als volgt:
A1:                     A2:
Roy                     Rogier
Jurre                 Arjen
Arthur               Onno
André                Remco

In de A1 poule was het titelverdediger Roy die zich soeverein wist te plaatsen voor de halve finale. Achter Roy wist André de tweede halve finale plaats te bemachtigen. In de A2 poule leek Arjen zich als eerste te plaatste voor de halve finale. Hij had van Onno gewonnen en van Rogier verloren. Rogier verloor echter van Onno, maar doordat Onno zich terugtrok en de poule niet voltooide, verviel Arjen zijn winstpartij en werd Arjen op onderling resultaat met Rogier tweede. Zo kwamen de volgende halve finales tevoorschijn, Rogier – André en Roy – Arjen. Arjen was in zijn hoofd al bezig met de pot tegen André maar moest het nu opnemen tegen Roy. Hierdoor was de halve finale voor Roy een formaliteit, Rogier wist André opzij te zetten waardoor de finale zou gaan tussen Rogier en Roy.

De troostfinale is niet gespeeld en daardoor kreeg André de beker van de nummer 3. In de finale was het titelverdediger Roy die het opnam tegen zijn nieuwe teamgenoot. Die laatste liet blijken dat hij een absolute aanwinst is voor onze club, want met een 3-1 zege wist Rogier zich te kronen tot nieuwe clubkampioen!

Alle bekerwinnaars gefeliciteerd!

Verslag clubkampioenschappen 2018 A/B-poules