Er waren 9 spelers en speelsters die zich ingeschreven hadden en ingedeeld werden in de B-poule op basis van hun capaciteit door de toernooiorganisatie. Dit waren 2 spelers uit de 3de klas, Evert Bakker en George de Wit, 4 spelers uit de 4de klas, Karin Brinkkemper, Frans de Ridder, Erik Dekker en Jan Miedema, 1 maandagavond recreant, Jan Eijlers en 2 jeugdspelers, Lisa en Ruben Geerling.

Tijdens de indeling werd duidelijk dat de B-poule dit jaar gespeeld werd in één 9 poule en dat was zwaarder dan sommigen verwacht hadden. Wanneer er meer deelnemers waren geweest die competitie spelen in de 3de of 4de klas, of alleen recreatief spelen, dan waren er 2 poules gemaakt met aan het einde kruisfinales, zoals ook de A poule speelt en was het misschien minder zwaar geweest en dus meer deelname. Misschien volgend jaar?

Het waren regelmatig vaak leuke en spannende partijen in deze B-poule met aan het einde uiteraard een terechte winnaar. Dat de jeugd de toekomst heeft werd tijdens de prijsuitreiking terecht door de toernooileiding, Tom Buijsman, opgemerkt. Want het was de jongste deelnemer ooit, t.w. Ruben Geerling, 13 jaar jong met slechts 1 verliespartij die het toernooi won. Hij mag zich voor 2019 senioren clubkampioen in de B-categorie noemen. Een heel mooi succes voor deze jeugdspeler, zeker als je de 3de klasse spelers achter je weet te houden! De 2de plaats was voor Evert Bakker en de 3de plaats voor George de Wit.

Rogier Wijker prolongeerde zijn titel in de A-poule. Jurre den Otter werd knap 2e, voor Arthur Koomen. Van harte gefeliciteerd allemaal!

Tot slot wil ik namens alle deelnemers de barmedewerkers bedanken voor het bedienen van de bar. Ook de toernooi organisatie worden bedankt voor hun inzet. Want zonder deze mensen kan er geen toernooi of competitie gehouden worden.

Jan Miedema.

Rogier en Rubin nieuwe clubkampioenen