Tijdens het jaarlijkse Kindertafeltennisfeest bij Tafeltennisvereniging Stede Broec heeft basisschool De Baskuul uit Lutjebroek de wisselbeker gewonnen. De afgelopen acht jaar ging de wisselbeker naar de Meester Spigtschool uit Hoogkarspel.

Bijna 100 kinderen uit de gemeentes Stede Broec, Drechterland en voor het eerst ook Enkhuizen, vonden hun weg naar de mooie tafeltennishal aan de Raadhuislaan. In de ochtend werd er afgetrapt met de groepen 3 en 4 die een push-pong toernooi speelden. Het push-pong is speciaal ontwikkeld voor kinderen waarvoor het nog te moeilijk is om te tafeltennissen. Hierbij worden zijschotten aan de zijkant van de tafel geplaatst, het netje van de tafel verwijderd en een grotere bal gebruikt. Met het half afgezaagde batje proberen de kinderen doormiddel van te ‘pushen’ de kegel om te mikken aan de andere kant van de tafel, zo konden ze hun punten scoren.

In de middag was het de beurt aan de groepen 5, 6, 7 en 8. Voor elke groep waren er poules gemaakt waarbij ze de strijd met elkaar aan gingen, een mooie toevoeging is dat de wedstrijden geteld werden door jeugdleden van de vereniging. Hierbij speelden de kinderen gewoon tot de 11 met de normale tafeltennisregels. Na de poules volgden de kwartfinales, halve finale en finale. Tijdens deze finales keek iedereen gespannen toe en moedigde hun school luidkeels aan.

Voor elke podiumplaats krijgt de school punten, evenals het aantal kinderen dat meedoet levert al gelijk een punt op voor de wisselbeker. Hieronder een overzicht van de winnaars per groep.

Groep 3/4

1e Milan Swier (Uilenburcht)

2e Timo Szonyi (Uilenburcht)

3e Marleen Borst (Molenwiek)

Groep 5

1e Thijs Veenstra (Mr. Spigtschool)

2eDuuk Vlaar (Het Kerspel)

3eWessel Dekker (De Baskuul)

Groep 6

1eRiley ze Groot (De Hussel)

2eJort Reus (De Baskuul)

3eJort van Diepen (Willibrordus)

Groep 7

1e Kes Reus (De Baskuul)

2e Jaira de Groot (De Baskuul)

3e Gio de Groot (De Hussel)

Groep 8

1e Roy Konijn (Het Kerspel)

2e Fiene van Diepen (Willibrordus)

3e Daan Kenter (Mr. Spigtschool)

De Baskuul wint Kindertafeltennisfeest!

Eén gedachte over “De Baskuul wint Kindertafeltennisfeest!