Verslag Jeugdmeerkampen

Hoofdstuk 1: De Voorronde

Elk jaar kort na het verstrijken van de zomervakantie gaat de inschrijving open voor de meerkampen. Dit is een toernooi dat is uitgesmeerd over het hele jaar, waarbij je de jeugdleden steeds proberen om een ronde verder te komen. Het toernooi is als volgt opgebouwd:          * Regionale voorronde in de afdeling

* Regionale finale in de afdeling

* Landelijke 1/4 finale (Almere)

* Landelijke 1/2 finale (Assen)

* Landelijke finale (Panningen)

Uiteindelijk blijven er van elke leeftijdscategorie 12 beste over die in Panningen een weekend lang strijden om de bekers.

Net als voorgaande jaren was de voorronde van de afdeling Holland-Noord bij ons op de club, namens Stede Broec hadden zich elf jeugdleden aangemeld om te kijken hoe ver ze kunnen komen.

De deelnemende jeugdleden zijn:

* Jelle Timmer            * Pascal Overman                  * Sven Homan            * Camiel de Jager

* Sem Koster              * Ids Wijnker                          * Maik Schoorl            * Rubin Geerling

* Jordy Oudt               * Lisa Geerling                                   * Rosa Oudt

Door het geringe aantal meisjes in de afdeling waren Lisa en Rosa al automatisch geplaatst voor de Regionale finale.

Jongens junioren: Bij de oudste leeftijdscategorie kwamen Jelle en Pascal in actie. Voor Pascal was het na zijn competitiedebuut met twee overwinningen wel even andere koek. Zelf net begonnen en nu al tegen gasten die al jaren tafeltennissen, een helse kluif maar hij heeft lekker wedstrijdervaring opgedaan. Voor Jelle lagen er zeker kansen om de regionale finale in Zaandam te halen. Na een goede start waarin hij ongeslagen bleef, kwamen de zwaardere tegenstanders op zijn pad. De nummers 1 en 2 van iedere poule zouden direct doorgaan naar de regionale finale waarna de nummers 3 en 4 uit de poule nog extra wedstrijden mochten spelen om de regionale finale te halen. Jelle wist uiteindelijk als 4e te eindigen en mocht een play-off spelen om alsnog naar de regionale finale te mogen. Doordat Jelle dacht dat hij al was uitgeschakeld, zat hij al omgekleed en wel aan de bar. Hij kon zich dus weer in zijn tenue steken om opnieuw te proberen een ticket te bemachtigen. Helaas wist Jelle die wedstrijd niet te winnen maar in de laatste poging, was het wel raak tegen een speler van Rapidity wist hij als nog de regionale finale te bereiken.

Op 10 tafels werd er gestreden voor diverse finale plekken.

Jongens kadetten: Drie troeven in handen met Sven, Sem en Camiel. Sven en Camiel zaten bij elkaar in de poule, waarbij Sven in staat moest worden geacht de eerste plaats te halen in de poule en zich dus gelijk te plaatsen voor de Regiofinale. Hoewel de eerste wedstrijden vrij soepeltjes verliepen moest hij in de laatste twee wedstrijden toch echt aan de bak. Beide wedstrijden wist hij in een vijfsetter te winnen en is hij dus rechtstreeks voor de regiofinale geplaatst. Voor Camiel was het het zelfde recept als voor Pascal, een eerste toernooi tegen zulke toppers al. Tijdens de wedstrijden zeker goede dingen terug gezien, en ga er maar aan staan als je net ben begonnen met tafeltennissen. Voor Camiel viel dus ook helaas het doek, maar zowel Camiel als Pascal kunnen toch zeker met een goed gevoel terug kijken op hun eerste toernooi. Kersverse kadet Sem, zat in een zware poule en ging na de competitiewedstrijd van zaterdag met een goed gevoel van start. Hij verloor de eerste wedstrijd nipt in vijf games, daar bleef het helaas niet bij. Ook de tweede en derde wedstrijden werden nipt in vijf games verloren waardoor het al bijna een onmogelijke opgave wordt om een plaatsje af te dwingen. Sem wist nog wel een wedstrijd overtuigend met 3-0 te winnen maar de nipte nederlagen bleken voor Sem ook het einde van de meerkampen te betekenen.

Jongens pupillen: Doordat Jordy en Rubin in het bezit zijn van een B licentie, waren die vrijgesteld van de voorronde en rechtstreeks geplaatst voor de regiofinale. Voor Maik en Ids was dat niet het geval die flink aan de bak moesten. Maik wist met zijn venijnige slagen het de tegenstander vaak knap lastig te maken, maar kwam helaas niet verder dan een overwinning en ook voor Maik zijn de voorrondes het eindstation. Ids die wist in zijn poule de derde plaats te bemachtigen en mocht in een poultje van vier nog strijden om twee plaatsen. Nadat de overwinning uit de poulewedstrijd mee werd genomen verloor hij de tweede wedstrijd, waardoor hij moest winnen om door te gaan. Na een 2-0 voorsprong, kwam de tegenstander terug tot 2-2 maar Ids wist de vijfde game te winnen en mag zijn verjaardag vieren bij de regiofinale.

De Regiofinale wordt gespeeld op zondag 29 oktober in Zaandam, daar zullen aantreden:

* Jelle Timmer                        * Sven Homan            * Rubin Geerling                    * Jordy Oudt

* Ids Wijnker              * Lisa Geerling                       * Rosa Oudt

De razende reporter