Het 13de team net geen kampioen.

Op zaterdagavond onze laatste wedstrijd uit tegen Olympia 10 uit Enkhuizen. Door de uitslag van vrijdag van A-Merk 3 (8 – 2 tegen Spirit 8) wisten wij dat er met 7 – 3 gewonnen moest worden. Dat dit niet gemakkelijk voor ons zou worden stond al vast, gezien de uitslag die wij thuis tegen Olympia hadden behaald. En je gaat toch anders deze wedstrijd aan dan wanneer je helemaal vrijuit kan spelen.

De start was die zaterdagavond desastreus, de eerst 2 partijen werden hopeloos verloren, maar daarna trad gelukkig verbetering in en na de dubbel na 2 – 0 achter toch nog in 5 sets gewonnen stond het gelijk en was er weer hoop dat het nog goed zou komen.

Met nog 3 partijen te gaan stond het 4 – 3 en nog alle kans nog op een goed einde, maar dat werd de volgende partij hard de bodem ingeslagen, want die werd reddeloos verloren en toen was het over en uit en de een na laatste werd tot overmaat van ramp ook nog eens bijgeschreven zijnde een verliespartij. De laatste partij werd gelukkig nog gewonnen, waardoor er een kleine pleister op de wonde kwam door een 5 – 5 eindstand.

Wij hebben een fantastische najaarscompetitie gespeeld, vanaf de start bovenaan gestaan, maar het net niet kunnen redden en dat is erg zuur, dat je het in de laatste wedstrijd niet waar hebt kunnen maken, waar je wel op gehoopt had en ook de kansen ervoor hebt gehad. Waarom wij het net niet gered hebben dat is voer voor sportpsychologen, want zelfs op lager niveau wedstrijdsport bedrijven dan kan de spanning te veel worden. Want het is niet te begrijpen dat er van de laatste 2 wedstijden er 6 partijen na 5 sets in verlengingen verloren worden, waarvan er normaal 3 of 4 gewonnen kunnen worden en dan was er niets aan de hand geweest.

Graag hadden wij het willen proberen in de 3de klasse, maar misschien is het beter zo om in de bovenste helft van de 4de klasse te spelen, want om regelmatig met hoge cijfers te verliezen is ook niet bevorderlijk voor ons humeur.

Per mail hebben wij de kampioen, A-Merk 3 uit Blokker, waar wij van gewonnen en verloren hebben gefeliciteerd met het behaalde kampioenschap, want zij hadden op het eind 1 punt meer en dan ben je de terechte kampioen.

Namens team 13,

Jan Miedema