Op zaterdag 13 mei gingen we met zeven kids gingen we richting TTSport/A-Merk waar er een starterstoernooi zou worden gespeeld. Vier meiden, Dieke, Nora, Rosa en Femke waren een jaar geleden begonnen bij de starterstraining en vandaag zouden ze voor in het clubshirt wedstrijdjes gaan spelen, super leuk maar ook super spannend! Luuk, en kersverse leden Senna en Maik waren ook van de partij. In de veronderstelling dat er toch wel meer verenigingen zouden zijn gingen we vol goede moed op pad. Bij aankomst bleken er twee jeugdleden van TTSport/A-Merk te zijn en er vanuit andere verenigingen nul animo te zijn. Hierdoor moesten de meisjes het tegen elkaar opnemen en moesten ook de mannen de strijd met elkaar aan gaan plus de twee van TTSport/A-Merk. Na de poules zouden de nummers 1 en 2 nog tegen elkaar spelen in kruisfinales.

Meiden poule

Er zou worden gespeeld in ‘best of three’ waardoor er twee games moesten worden gewonnen. De meiden lieten zien erg aan elkaar gewaagd te zijn en er werden prachtige rally’s gespeeld. Rosa moest beginnen tegen Nora, met leuke rallys wist Rosa twee keer nipt van Nora te winnen. Toen moesten Femke en Dieke tegen elkaar, met een hoop lol tussendoor maar ook hier goed te zien hoe goed de meiden vooruit zijn gegaan. Dieke wist van vriendinnetje Femke te winnen en had dus ook een wedstrijd gewonnen. Dieke mocht gelijk door tegen Nora, en dit werd een ware ‘thriller’. Lange rally’s, mooie punten en het ging gelijk op. Beide dames wonnen een game waardoor de derde game de beslissing moest brengen, en ook nu bleek maar weer dat het erg dicht bij elkaar lag. Uiteindelijk was het Dieke die met liefst 16-14 wist te winnen. Rosa wist net als van Nora ook van Femke te winnen en haar tweede overwinningspunt binnen te halen. De laatste ronde in de poule was Femke tegen Nora en Dieke tegen Rosa. Opnieuw deden de meiden niet voor elkaar onder en moest Nora toe zien hoe Femke een echte vreugdendans deed toen ze had gewonnen, ondanks dat Nora niets heeft gewonnen heeft ze het echt super goed gedaan! Dieke en Rosa gingen uitvechten wie eerste zou worden in de poule, en het wordt bijna saai maar ook hier werd leuk getafeltennist. Het was Rosa die met 2-1 in games wist te winnen.

Mannen poule

Senna, Maik en Luuk die wel wedstrijdjes op het Kindertafeltennisfeest hebben gespeeld zijn al ouder en groter dan de meiden dus ging het er al harder aan toe. Ook in deze poule was het dus Stede Broec wat de boventoon voerde. Ook hier waren mooie rally’s en ging het soms echt hard, Luuk die twee keer nipt wist te verliezen van Maik en Senna maar wel keurig twee wedstrijden wist te winnen de spelers van TTSport/A-Merk. De kersverse aanwinsten voor onze club lieten zien dat ze al aardig kunnen tafeltennissen, op de trainingen zal alles worden bijgeschaafd zodat ze na de zomer nog beter de competitie in gaan. Senna wist als eerst door te komen in zijn poule gevolgd door Maik.

Halve finales

Senna moest het opnemen tegen Dieke terwijl de andere halve finale bestond uit Maik tegen Rosa. De wedstrijden waren slecht een formaliteit omdat de mannen veel sterker zijn, ze hebben de meiden lekker laten spelen en mochten na afloop de felicitaties in ontvangst nemen.

Troostfinale

De meiden Rosa en Dieke mochten uit gaan maken wie er als derde zou eindigen, in de poule wist Rosa nipt met 2- te winnen. Nu ging het opnieuw gelijk op en Rosa won de eerste game met 11-8, in de tweede game was het nog spannender maar wist Rosa met 12-10 te winnen en als 3e te eindigen.

Finale

Maik en Senna kennen elkaar al door en door van het schoolplein en het was dus ook niet verrassend dat deze wedstrijd werd beslist in een derde game. Maar net als in de poule was het Senna die van Maik wist te winnen en zo dus op het hoogste treetje van het podium mocht klimmen.

Ondanks dat we hadden gehoopt op meer tegenstanders van andere verenigingen hebben jullie het allemaal stuk voor stuk heel goed gedaan, ervaren hoe het is om wedstrijdjes te spelen en te tellen. Hopelijk zien we jullie snel op een ander toernooi.

De razende reporter

Verslag starterstoernooi Oosterblokker