Ranglijsttoernooi Hoorn 15/16 oktober

Afgelopen weekend vond in Sporthal ‘De Opgang’ in Hoorn het eerste ranglijsttoernooi van het jaar plaats. Op de eerste dag kwamen de spelers zonder B licentie in actie, namens Stede Broec waren dat bij de jongens Jelle, Sven, Rubin, Sem en Stijn. Bij de meisjes hadden we één deelneemster namelijk Romy. Wanneer ze na afloop van de poule bij de nummers 1 of 2 uit de poule zaten mochten ze door naar de vervolgronde.

IMG-20161015-WA0002

Romy had een pittige poule van zes en moest flink aan de bank om door te komen, maar niets is onmogelijk. Met haar vader Robin vandaag als coach, was er een vliegende start ze won de eerste wedstrijd vrij eenvoudig. De tweede wedstrijd werd nipt verloren maar, om nog kans te maken op een vervolg moest er tegen gewonnen worden. Helaas gingen de derde en vierde wedstrijd met 1-3 verloren en was de laatste wedstrijd voor spek en bonen maar wel om het toernooi nog enigszins opgeheven hoofd te verlaten. Romy had de laatste wedstrijd geen kind aan de speelster van Bijmaat uit Huizen en zette haar eenvoudig op zij.

Jelle was vergeten in te schrijven maar kon door optreden van onze toernooi coördinator Margo als nog meedoen, mede door wat afzeggingen bij jongens junioren waarin Jelle zou uitkomen. Jelle bij Stede Broec uitkomende in de 3de klasse moest het nu opnemen tegen jongens die in de Landelijke competitie speelden of iets daaronder. De eerste twee wedstrijden moest Jelle wennen aan het niveau en dat er toch meer ballen terug komen als gewend. De tweede wedstrijd kon Jelle de nul van het bord afpoetsen met een goede overwinning, helaas werden de laatste twee wedstrijden ook verloren en was het toernooi voor Jelle ook voorbij.

Onze kadet Sven moest uit een poule van zeven bij de eerste twee zien te eindigen om zich te plaatsen voor een vervolg, Sven stond als laatste geplaatst dus er werd weinig van hem verwacht. Sven begon sterk en kwam in de eerste wedstrijd 2-0 voor, helaas liet hij daar de overwinning door zijn vingers glippen. De tweede wedstrijd was Sven uit op revanche en won keurig zijn wedstrijd, tegen de nummer één en twee uit de poule moest Sven het afleggen maar de rug werd weer gerecht. Sven won makkelijk de vijfde wedstrijd, en de laatste wedstrijd leek een kopie te worden van de eerste wedstrijd. Sven kwam 2-0 voor maar liet het opnieuw gebeuren dat de tegenstander langs zij kwam, maar nu was Sven wel degene die van de start van de vijfde game de lakens uitdeelde en knap zijn vierde overwinning binnenhaalde. En werd gedeeld derde in zijn poule, een mooi resultaat.

coach

Met drie en een half jeugdlid was Stede Broec vertegenwoordigd bij pupillen. Ook Pieter Stoop trainend bij A-Merk en Stede Broec deed mee bij de Pupillen. Stijn had een off-day en kon in zijn poule helaas geen enkele overwinning binnen halen. Rubin was vastberaden zich te plaatste voor de kwartfinale en schoot met twee overwinningen goed uit de startblokken. In de derde wedstrijd kwam Rubin 0-2 achter maar wist zich terug te knokken in wedstrijd en kwam terug tot 2-2 helaas was de tegenstander uit Lochem te sterk waarna Rubin de laatste wedstrijd moest winnen om door te komen. Rubin kwam er echter niet aan te pas en kon zich opmaken voor de rit naar huis.

Sem de laatste van de drie had maar een poultje van vier, waar ook de eerste twee naar de kwartfinale zouden gaan, Sem kwam in de eerste twee wedstrijden met 2-0 maar wist die voorsprong ook twee keer weg te geven. Doordat hij beide wedstrijden wel wist te winnen was de kwartfinale na die twee overwinningen al zeker. De laatste wedstrijd moest hij zijn meerdere erkennen in de sterkste van de poule. Pieter werd in zijn poule 3de en was dus ook uitgeschakeld.

IMG-20161015-WA0018

Sem was dus de enige die de kwartfinale had bereikt, in de kwartfinale trof hij de als nummer één geplaatste Bas van HBC uit Heemstede. De eerste game was speelde Sem slordig en gehaast en verloor die met 3-11, daarna durfde hij zelf meer te tafeltennissen stond hij veel beter. Met 6-11 was de tweede game al een stuk beter maar de kwaliteiten van Bas kwamen af toe bovendrijven en sloeg prachtige ballen. De derde game verloor Sem met 8-11 en was dus uitgeschakeld maar met de laatste twee games in gedachten kan hij toch met een opgeheven hoofd naar huis.

Jordy mocht zich een dag later voor het eerst laten zien bij de pupillen met een B licentie, in de voorbeschouwing hadden we gezien dat hij de nummer één geplaatste zou treffen in de poule maar zondag aangekomen in Hoorn waren er afmeldingen en was alles omgegooid. Jordy startte stroef en verloor de eerste wedstrijd met 1-3. De tweede wedstrijd kwam Jordy met 1-2 achter waarna de tegenstander het ineens leek op te geven Jordy daarna simpel met 11-1 en een 1-3 wist te winnen. De laatste wedstrijd in de poule ging gelijk op maar na een 1-2 achterstand verloor Jordy de vierde game met 9-11 waarna Jordy was veroordeeld tot het troosttoernooi. In de eerste ronde was Jordy vrijgeloot waardoor hij een ronde mocht overslaan. Vervolgens trof hij een oude bekende waar hij al regelmatig tegen had gespeeld met wisselende resultaat. Na enig oponthoud kon de wedstrijd dan toch beginnen, Jordy opende sterk en pakte de eerste game. De tegenstander kwam weer op gelijke hoogte maar Jordy liet zich niet kennen en pakte weer een 2-1 voorsprong in games. Helaas kon Jordy de wedstrijd niet beslissen in de vierde game waardoor de vijfde game beslissing moest geven. De hele game ging gelijk op tot 9-9 waarna twee time-outs volgden, en de wedstrijd niet naar Jordy ging maar naar de speler van SVE. Een redelijk goede start bij de pupillen B voor Jordy waarna ze huiswaarts konden.

Dank aan de ouders voor het vervoer en Mark en Robin voor het coachen.

IMG-20161016-WA0014

Verslag ranglijsttoernooi Hoorn