De derde editie van het ouder/kind toernooi vond plaats op zondag 6 november. Een leuk en gezellig toernooi waarbij ouders en kind na hun enkel wedstrijd samen een dubbel spelen.  Met vijftien koppels, waaronder vijf moeders een enorme stijging in het aantal deelnemers ten opzichte van voorgaande jaren.

Rond half een kwamen de eerste binnen druppelen en even voor de klok van één uur was iedereen aanwezig en kon de uitleg beginnen. Er zou worden gespeeld in drie vijf kampen waarvan de nummers één uit de poule zich zouden plaatsen voor finalepoule waarbij de kleur van bekers verdeeld zou worden. Er werden per wedstrijd twee games gespeeld waardoor je ook kon gelijkspelen. Na afloop werden de punten van de poules van kinderen, ouders en dubbels opgeteld en diegene met de hoogste score plaatste zich voor de finale poule.

okrosa
Gerard en Stijn in actie tegen Margo en Rosa

In de eerste poule speelde Rosa samen met haar moeder Margo. Rosa traint in de startersgroep en kreeg een handicap van +8 en met de dubbel kregen ze een voorsprong van +4. Ondanks dat ze niets wisten te winnen toch top dat jullie mee hebben gedaan. De vier musketiers uit Hoogkarspel, Sem, Stijn, Sven en Jordy gingen moesten verder uitvechten wie er eerste zou worden. Als vaste deelnemers aan dit toernooi waren ook de vaders erg aan elkaar gewaagd. Toch was het Bas, de vader van Sem, die al zijn potjes wist te winnen. Bij de kinderen waren er zoals gewoonlijk mooie potjes te zien tussen de mannen. Jordy bleef ongeslagen in die poule waardoor het dubbel wel beslissend zou zijn. Bas en Sem bleken het beste op elkaar ingespeeld en wist zich te onderscheiden van de rest en door te gaan naar de finalepoule.

In de tweede poule was het minder spannend en was het al snel duidelijk dat of Pieter met papa Paul door zou gaan of Huub met pappa Jeroen. Uiteindelijk was na de onderlinge wedstrijd duidelijk dat Pieter samen met zijn vader zou doorgaan. Daar achter was het een felle strijd wie derde vierde en vijfde van de poule zouden worden. Met papa Raymond had kersvers jeugdlid Luuk een gouden troef in handen die al zijn enkel wedstrijden wist te winnen, en daardoor als derde wisten te eindigen. Om de eer te redden moest Julia met papa Hendrik het opnemen tegen Lisa met papa Jos. Uiteindelijk waren het Hendrik en Julia die genoegen moesten nemen met de laatste plaats achter Lisa en Jos

20161106_133623
Raymond en Luuk in actie tegen Jos en Lisa

De derde poule zou alleen maar uit moeders bestaan, maar omdat de moeder van Shervin op het laatste moment moest werken was Enrico de vader van Shervin de enige man tussen het vrouwengeweld. Ze werden in deze poule vergezeld door Max met mama José, Marije met mama Gretha, Rubin met mama Nicolette en Kasper met mama Ewa. In deze poule was iedereen flink aan elkaar gewaagd en werd op één dubbel na alle dubbels gelijk gespeeld. Hierdoor moesten de onderlinge wedstrijden tussen de ouders en kids het verschil brengen.  Uiteindelijk was het Shervin die een dansje van geluk deed toen bleek dat hij door was naar de finale poule. Kort daarachter was het Rubin met mama Nicolette. De derde plaats in de poule was voor Kasper met mama Ewa en als vierde waren Marije en mama Gretha geëindigd. Als vijfde en laatste waren het Max met mama José die de rij sloten.

20161106_151825
Kasper en Ewa in actie in poule C tegen Gretha en Marije

In de finale poule dus Sem met papa Bas, Pieter met papa Paul en Shervin met papa Enrico. De finalepoule werd geopend met een wedstrijd tussen Pieter/Paul tegen Shervin/Enrico. Pieter en Paul wonnen beide vrij eenvoudig hun enkel wedstrijden, en ook in het dubbel konden Shervin en Enrico geen game winnen waardoor Pieter en Paul een belangrijke slag sloegen op weg naar de titel.  Voor Sem en Bas begon de finale poule tegen Shervin en Enrico. Sem wist de eerste game met 11-9 te winnen van Shervin maar de tweede game was met 10-12 voor Shervin wat dus een gelijkspel opleverde. Ook de vaders deelden met 10-12 en 11-7 de punten en moest uit het dubbel blijken of er een winnaar zou komen. Met een bloedstollende game waren het Shervin en Enrico die de eerste game met liefst 18-20 wisten te winnen, en ook de tweede game ging naar Shervin met zijn vader. Shervin en Enrico hadden dus vier punten bij elkaar weten te halen in de finalepoule. Pieter en Paul konden ze niet meer inhalen maar konden Sem en Bas nog wel over Shervin en Enrico heen? Pieter wist de eerste game van Sem te winnen maar Sem wist met 13-11 ook nog een game te pakken en het punten totaal dus op drie te brengen. De overwinning van Paul en Pieter kwam geen moment in gevaar maar konden Sem en Bas nog een game pakken door hun totaal ook op vier punten te brengen waardoor er geteld zou moeten worden? Het antwoord op die vraag is nee, Paul was te sterk voor Bas en ook in het dubbel wisten Bas en Sem de muur van vader en zoon Stoop niet te doorbreken. Na in 2014 en 2015 als vierde te zijn geëindigd mochten Sem en Bas nu het podium op voor het brons. Het zilver ging naar Shervin met papa Enrico en het hoogste treetje op het podium was voor Paul en Pieter die het goud in ontvangst mochten nemen.

We kijken terug op een zeer geslaagde dag en danken jullie voor de fantastische inzet!

20161106_172122
De prijswinnaars! Met v.l.n.r. Enrico/Shervin 2de, Pieter/Paul 1ste en Sem/Bas als derde
Verslag Ouder/kind toernooi