Op zaterdag 6 mei ging de wekker weer vroeg, om 6:45 uur vertrokken we naar Nijmegen waar Jordy en Rubin zouden deelnemen aan het Nederlands Jeugdkampioenschap voor kinderen met een B-licentie. Na aankomst konden Jordy en Rubin lekker inspelen en genoten de ouders en coaches van een bak koffie. Mark zou vandaag Rubin coachen en Jelle had Jordy onder zijn houde. Jordy en Rubin speelden beide een poule van vier waarin ze gingen proberen bij de nummers 1/2 te horen want die zouden zich plaatsen voor het hoofdtoernooi, de nummers 3/4 uit de poule moesten het toernooi glans zien te geven in het troosttoernooi.

Jordy

De eerste wedstrijd van Jordy was een mooi wedstrijdje om warm te worden, hij trof een speler die net zijn B-licentie had gehaald op een toernooi in Zoetermeer. Desondanks moest Jordy wel alert zijn en met de cijfers 11-4, 11-6 en 11-9 deed Jordy wat hij moest doen, winnen. De tweede wedstrijd zou al cruciaal kunnen zijn om door te komen tegen de nummer 5/6 geplaatst van het toernooi. Jordy wist de druk er goed op te zetten bij zijn tegenstander en trok de eerste game met 11-8 naar zich toe. De tweede game wist hij niet waar die het zoeken moest en had Jordy hem in zijn broekzak, die game won Jordy met 11-1. De tegenstander gooide zijn tactiek en spel om waardoor Jordy even moest schakelen want de vierde game ging met 11-13 verloren. Het koppie werd even opgefrist en met 11-6 wist Jordy de vierde game te winnen en zich te plaatsen voor het hoofdtoernooi, en door de andere wedstrijden in de poule was Jordy na twee wedstrijden ook al zeker van de eerste plaats.

De laatste wedstrijd was dus slechts een formaliteit maar wel lekker om die met 11-7, 11-7 en 12-10 te winnen. Na een paar uur wachten en tijd verdoen mocht Jordy de 1/8 finale spelen tegen een jongen die aan het einde van zijn leeftijdsklasse zat en veel groter was. Hierdoor was Jordy enigszins van slag en kon de focus van de poulewedstrijden niet meer vasthouden. Met 9-11, 8-11 en 7-11 was het toernooi van Jordy ten einde, de speler die hij als tweede in de poule had verslagen wist uiteindelijk zelfs de finale te halen.

Rubin

Waar Jordy rustig kon opwarmen mocht Rubin gelijk aan de bak, binnen no-time stond hij met 0-2 achter in games in de eerste wedstrijd. Maar net zo snel had Rubin de stand alweer gelijk getrokken en moest de wedstrijd in de vijfde game beslist worden. Helaas wist Rubin de comeback niet te bekronen doordat de laatste game met 4-11 werd verloren. Rubin mocht nu geen steekjes meer laten vallen om kwalificatie voor het hoofdtoernooi mis te lopen. Dat liet hij zien in de tweede wedstrijd, hij schoot uit de startblokken en zette met 11-7 en 11-3 alvast een 2-0 voorsprong op het bord. Nu liet de tegenstander niet de kaas van zijn brood eten en wist hij te fixxen wat Rubin in de eerste wedstrijd ook deed, de stand weer gelijk brengen in games. Na dat Rubin in de vijfde game 0-5 achter stond leek de wedstrijd gespeeld, maar ken je Rubin? Die vecht tot het laatste en wist zeer knap de wedstrijd om te draaien en binnen te slepen met 11-8. Wanneer Rubin de volgende wedstrijd zou winnen was de kwalificatie voor het hoofdtoernooi een feit. Rubin moest zijn tweede vijfsetter gelijk door en was nog niet echt bijgekomen van de wedstrijd, hij speelde goed maar kwam op de beslissende puntjes net te kort waardoor er in drie games werd verloren. De derde plaats was voor Rubin de eindpositie in de poule waardoor hij zou doorstromen naar het troosttoernooi.

Voor Rubin misschien nu de mogelijkheid om ver te reiken in het troosttoernooi, in de eerste wedstrijd kwam hij goed uit de startblokken maar wist met 11-13 de game nipt te verliezen, ook de tweede game ging gelijk op en lagen er mogelijkheden maar opnieuw ging met miniem verschil de game naar zijn tegenstander, 10-12. Waar Rubin in de eerste wedstrijd van de dag het tij nog kon keren kon hij dat nu niet en moest door een 8-1 nederlaag in de derde game ook afscheid nemen van het NJK.

Rest mij de ouders te danken voor het rijden en de koffie en Jordy en Rubin te danken voor hun inzet.

De razende reporter

Verslag Nederlands Jeugdkampioenschap (NJK)