Verslag Grote Schoonmaak – 08 juli 2017

Zaterdag 08 juli was het al weer zover. Einde seizoen en dus een paar weken voor de vakantie de grote schoonmaak! Om 08:45 uur verzamelden er 14 vrijwilligers voor de eerste koffieronde om vanaf 09:00 uur de accommodatie eens goed onder handen te nemen. De speelzaal werd leeggeruimd, stof gezogen, vegen, prijzenkast schoongemaakt en tot slot de vloer “even” nat afnemen. Met de rolsteiger werden alle hoeken en randen boven schoongemaakt. Ook de ventilatieroosters in de zaal werden (voor het eerst??) schoongemaakt en dat was hard nodig, want wat waren die vuil! Zal de ventilatie alleen maar ten goede komen en een aandachtspunt voor de komende jaren om dit vaker schoon te maken. Door verschillende dames werd o.l.v. Ilse alle kasten en het serviesgoed uit de keuken en de bar schoongemaakt en afgewassen met hulp van de vaatwasser. De vaatwasser had het zo druk dat het schuim erop een gegeven moment uitspoot! Ook de kantine en de bar werden uiteraard niet vergeten. Tot slot werden de vloeren geschrobd en afgenomen en zo was rond de klok van 12:00 uur alles weer schoon. Binnenkort wordt door 3 of 4 leden alles weer klaargezet en kan er vanaf 14 augustus weer in een schone accommodatie gespeeld worden.

Afscheid Ilse
Om 10:15 uur was het “koppiestijd” en kwam Job met gebak en werd er gepauzeerd. Tijdens deze pauze kreeg Arthur het woord. Want Ilse had een aantal maanden geleden aan het bestuur meegedeeld dat zij door meer werk veel minder tijd had om de accommodatie nog op een verantwoordelijke wijze schoon te houden. Arthur bedankte Ilse voor haar aandeel in de schoonmaak van de afgelopen jaren, die al begonnen was bij de voormalige TTV DITO en overhandigde haar als dank een mooie bos bloemen. Gelukkig heeft het bestuur voor Ilse een opvolgster weten te vinden en verwelkomde Arthur vervolgens Afra Eijlers, die voor de eerste keer officieel aanwezig was, met één roos.

Afscheid Hans
Helaas deelde vorige week Hans Spits mee aan het bestuur dat hij wegens rugklachten moest gaan stoppen met tafeltennissen en besloten had zijn lidmaatschap op te zeggen. Hans heeft heel veel vrijwilligerswerk opgeknapt voor de TTV. Zoals jarenlang de inkoop voor de TTV. Contact met de gemeente over o.a. legionella. Dit heeft na de nodige discussie met de gemeente uiteindelijk geleid dat wij door zijn inbreng over regelmatig automatisch spoelen van de leidingen en dan m.n. in de zomermaanden wanneer er niet gespeeld werd, vrijwel zeker gevrijwaard zijn gebleven van een mogelijke legionellabesmetting. Tevens heeft Hans jarenlang deel uitgemaakt van de accommodatiecommissie en mocht ik met heel veel plezier samen met Hans de afgelopen jaren 3 á 4 keer per jaar de frituur schoonmaken, waar nu helaas ook een eind aan zal komen. Wel deelde Hans mee dat hij ons altijd ter wille wil zijn bij technische zaken. Ook Hans werd door Arthur toegesproken en ontving uit zijn handen als dank voor al zijn vrijwilligerswerk een mooie bos bloemen.

Tot slot wil ik alle deelnemers aan de jaarlijkse schoonmaak hartelijk bedanken voor hun inzet.

Namens bestuur en accommodatiecommissie.

Jan Miedema.

Afscheid Hans en Ilse