Op dinsdagochtend speelt een fanatieke groep van bijna 20 recreanten tafeltennis bij TTV Stede Broec. En dit jaar bestaat dit initiatief alweer 25 jaar! Een kwart eeuw geleden werd, op initiatief van Gerard Koster, gestart met deze groep. Gerard (87 jaar) speelt nog steeds en is nog steeds een van de aanjagers van deze groep:

“Bij tafeltennis worden alle spieren speels gebruikt en het reactievermogen wordt sterk bevorderd. Oudere mensen (de gemiddelde leeftijd bij de dinsdagochtendgroep ligt tussen de 65 en 70) hebben een groter valrisico. Door bijtijds via tafeltennis te gaan sporten worden die risico’s vele malen kleiner. De voetbeweging in samenspel met het reageren is een geweldige training om ‘in balans’ te blijven! Bij de dinsdagochtendgroep gaat de zaal om 8.30 uur open en sluit de zaal om 11.30 uur. Bij binnen-komst kun je gewoon aansluiten. Velen komen om 9.00 uur, anderen om 9.30 uur. Van 10.00 uur tot 10.30 uur is er pauze en kun je een kopje koffie of thee nuttigen.

De duur van het tafeltennissen kan persoonlijk aangepast worden tussen een half uur of zelfs tot twee uur. Het regelmatig (1x per kwartier) wisselen van spelpartner zorgt ervoor dat het gezellig en afwisselend blijft. Na de pauze wordt er veelal dubbelspel gespeeld en wordt er na een half uur gewisseld. Het lidmaatschap voor de dinsdagochtend is aantrekkelijk geprijsd. Voor 45 dinsdagen per jaar betaal je slechts 75 euro. Natuurlijk ben je de eerste paar keren altijd welkom om gratis en vrijblijvend te komen kijken!”

Alle leden van de dinsdaggroep: van harte gefeliciteerd met dit mooie jubileum! Nog vele jaren speelplezier gewenst!

25-jarig jubileum dinsdagochtendgroep!